Největší a nejmodernější letiště světa

Na tohle reagovali v Číně, kde seznali, že jejich jiná letiště už stojí za starou bačkoru a rozhodli se postavit nové. Ale nejen tak obyčejné. Tohle má asi vše nej ze světových letišť.
Hlavní architektem je studio slavné Zahy Hadidové, významné představitelky dekonstruktivismu a parametricismu, jak nám vyzradí Wikipedie. Ona sama zesnula před třemi léty.
Letiště s přistávacími a vzletovými drahami má tvar pěticípé hvězdy. Celé pak i s terminály by mělo bez potíží obsloužit až čtyřicet pět milionů cestujících ročně. Toto ovšem není konečné číslo. Na letišti se totiž stále pracuje a do šesti let by mělo zvládnout sedmdesát milionů, a po úplné dostavbě celou stovku.
Letadlo na dráze
Letiště se jmenuje Beijing Daxing International Airport a stavělo se až do této části stavby necelých pět let.
V počáteční fázi by měly dráhy zvládat až tři sta letadel za hodinu ať už startujících nebo přistávajících.
To, že je interiér pojat skutečně velkolepě poznáte i na fotkách, popsat se to nedá. Tyto již najdete skoro všude a jen ty fotky jsou naprosto úžasné. Co však překvapuje, je absence anglických nápisů na některých dosti exponovaných místech. Možná tam při focení nebyly. Možná je tam fotograf nechtěl, protože se nechce věřit, že by použití latinky bylo jakkoli na škodu.
Letící letadlo
Jen centrální „nádvoří“ má osm sloupů a na každém je světlo široké tři sta padesát stop.
Velkou většinu všeho bude obsluhovat China Resources Land. Budou to všechny obchody, zábavní střediska, restaurace, hlídání dětí, a dokonce i hotel.
Letištní hala
Z letiště se dostanete do města metrem, které lítá pod zemí rychlostí až sto šedesát kilometrů v hodině. V současnosti se ještě staví meziměstská železnice s názvem Peking-Xiongan. Vlakem budete v centru Pekingu za pouhých jedenáct minut, takže nebude skoro žádný ztracený čas.
Největší letiště světa ještě v budoucnosti bude jistě překvapovat novými a dalšími vymoženostmi. A to je dobře.